Zakaj je zaupanje zaposlenih pomembno?
- Ne bojijo se prevzeti pobude.
- Dvignejo druge.
- Ustvarjajo pozitivno kulturo.
- So veliki vzorniki.
- So bolj produktivni.
- Prispevajo k pozitivnemu dojemanju blagovne znamke.
Zaupanje vase in delodajalca je ključna pomena za uspešnost zaposlenih pri delu. Nekateri ljudje mislijo, da je samozavest binarna lastnost, nekaj, kar imate ali pa ne. Ampak to ni res. Sčasoma ga je mogoče zgraditi (ali obnoviti). In prave digitalne rešitve so pogosto generatorji zaupanja zaposlenih.
Veliko. V zadnjih letih so se organizacije v veliki meri osredotočile na ustvarjanje prvovrstnih digitalnih izkušenj za svoje stranke. V vmesnem času so zaposlenim pogosto ostali ostanki: zastareli informacijski sistemi, plaz Excela in domačih rešitev.
Posledice tega pomanjkanja osredotočenosti na digitalne izkušnje zaposlenih – ali DEX (digital employee experience) – so pogosto večje, kot si morda mislite. In zaupanje zaposlenih je ena prvih stvari na seznamu.
Počasni procesi vodijo v izgubljen čas, frustracije in okrnjeno samozavest. Zaposleni morajo imeti možnost hitrega stika s sodelavci in strankami. Enako velja za pomembne informacije: takojšen dostop je ključen. Vendar ni vedno tako. In kdo je glavni krivec za to? Zapleteni vmesniki, skrivnostna uporabniška zasnova, preveč sistemov ... Izberite.
Zaposleni porabi 15 minut za izpolnjevanje obrazca – samo da izgubi vse svoje podatke, ko pritisne »pošlji« zaradi ene napake, ki jo lahko ugotovijo le čarovniki za IT. Takšne izkušnje pomenijo, da bodo zaposleni prenehali zaupati vašim digitalnim rešitvam in jih označili za "nezaupanja vredne". To pa vpliva na samozavest zaposlenih.
Razumete bistvo. Zdaj je čas, da zgodbi damo pozitiven zasuk ...
Zaposleni se bodo počutili bolj samozavestne in da bo njihovo delo pomembno, če boste pregledni glede svojih odločitev, ciljev in meritev. Dodatne točke prejmejo organizacije, ki na poti zagotovijo pravočasne in specifične povratne informacije. To pomaga zaposlenim rasti in se počutijo bolj samozavestni pri svojem načinu dela. Digitalne rešitve, o katerih je vredno razmisliti, vključujejo komunikacijske platforme ter orodja za povratne informacije in izmenjavo znanja.
Odkar je začela veljati Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR), vse več zaposlenih zaupa, da so njihovi osebni podatki varno shranjeni in uporabljeni odgovorno. Vendar pa kibernetski napadi in kršitve podatkov ostajajo stalna grožnja. Edini način, da svojim zaposlenim zagotovite brezskrbnost, je, da pri digitalizaciji procesov daste prednost varnosti podatkov in zasebnosti.
Samozavest je neposredno povezana s sposobnostjo vaših zaposlenih, da dobro delujejo tako kot strokovnjaki kot posamezniki. Z drugimi besedami, digitalne rešitve bodo bolj učinkovite, če bodo zgrajene z mislijo na končne uporabnike in ne – recimo – kadrovske službe. Ne pozabite na to, ko se odločate, katere digitalne rešitve boste uporabili za učenje, razvoj kariere, dobro počutje, prilagodljivo delo in več, da boste svoje zaposlene pripravili na uspeh.
"Če potrebujete podporo, naj vas ne bo strah vprašati svojih sodelavcev," je rekel vsak menedžer. Včasih pa kolegov ni v bližini, vprašanje se zdi preveč nepomembno ali pa je treba, da bi nekomu pristopil, narediti korak večji od pričakovanega. Prava tehnologija lahko pomaga – še posebej, če jo poganja AI. Orodja lahko na primer predlagajo tečaje, ki jim je treba slediti, vodijo zaposlene skozi projekt, nudijo odgovore na standardna vprašanja in drugo.
"Ena velikost ne ustreza vsem" je fraza, ki jo pogosto uporabljajo ponudniki tehnologije, vendar je v njej veliko resnice. Preizkušen način za povečanje zaupanja zaposlenih je uvedba orodij, ki ponujajo prilagojene izkušnje. Samo predstavljajte si trg talentov, ki ga poganja umetna inteligenca in deluje kot osebni karierni trener. Ali na drugi ravni lahko nekatera orodja podpirajo vaše cilje s spodbujanjem raznolikosti in vključenosti ekipe.
Verjetno niste prepričani, ali je treba zaupanje zaposlenih sploh povrniti. Mogoče gre vse gladko. ali ne. Kdo ve? No, vaši zaposleni vedo. Zato jih začnite poslušati. Pokazali bodo, kaj potrebujejo, da bodo bolj produktivni in angažirani. Od pulznih anket, anket o zadovoljstvu do platform za nenehne dialoge, obstaja veliko možnosti za natančno določanje (spreminjanja) potreb in želja vaših zaposlenih.